Overslaan en naar de inhoud gaan
Advieslijn 03 808 22 99

Opmerkingen en klachten

De medewerkers van Onafhankelijk Leven staan dag in, dag uit voor jou klaar. We doen ons best, maar uiteraard kunnen we ook fouten maken. We horen het zeer graag als je niet tevreden bent. Zo kunnen we er uit leren en kunnen we onze dienstverlening en werking verbeteren. Voor de opvolging van klachten volgen we een strikte procedure.

Wat is een klacht?

Een klacht is een ontevredenheid die geformuleerd wordt over onze dienstverlening of onze organisatie. Een klacht kan betrekking hebben op volgende elementen:

  • Ik kreeg verkeerde informatie, fout advies
  • Ik werd niet correct behandeld (onvriendelijk, afspraken niet nageleefd…)
  • Ik ben niet tevreden over de dienstverlening (advieslijn, coaching, informatie)
  • Mijn privacy werd geschonden

Onafhankelijk Leven neemt elke klacht ernstig en behandelt elke klacht vertrouwelijk.

Hoe kan ik klacht indienen?

Een klacht kan je op 2 manieren indienen:

  • Via deze website: klik hier voor het online klachtenformulier
  • Per brief. Je richt je klachtenbrief dan naar dit adres:
    Klachtenbehandelaar, Groot Begijnhof 31, 9040 Sint-Amandsberg

Wat gebeurt er met mijn klacht?

Elke klacht wordt geregistreerd in onze interne databank. Je krijgt een ontvangstmelding per mail. Daarin staat dat je klacht goed is ontvangen en geregistreerd.

Daarna nemen we binnen de 5 werkdagen contact op met jou.

We bespreken dan:

  • Of je klacht terecht is.
  • Welke actie we zullen ondernemen om je klacht op te lossen.

Ben je van mening dat jouw klacht niet goed wordt opgevolgd, dan kan je ook een klacht indienen bij het VAPH.

Vragen over onze klachtenprocedure? Contacteer ons

  • 03 808 22 99
  • advies@onafhankelijkleven.be