Hulp bij je administratie
Veel budgethouders zeggen ons dat ze geen hulp nodig hebben bij het kiezen van de juiste ondersteuning. Deze mensen hebben een goede zorgaanbieder of assistent gevonden of zijn zelf best in staat deze te vinden.
Een coach is hier dus niet nodig. Vaak is er bij deze mensen wel een vraag naar bijstand bij de administratie en opvolging van hun dossier.
- Veel budgethouders hebben geen zin of tijd om zelf hun kostenstaten op te maken
- Veel mensen vinden het moeilijk de jaarplanning op te volgen
- Vaak blijven mensen wat ongerust en onzeker achter met hun kostenstaten en zoeken ze geruststelling
Voor deze mensen kan onze bijstand in hun dossierbeheer een grote hulp betekenen. Dit is goedkoper dan coaching omdat het van op afstand kan gebeuren en spaart jou als budgethouder heel wat zorgen en tijd uit.
Deze vorm van bijstand gaat als volgt te werk:
- De budgethouder laat ons weten dat hij/zij dit wil opstarten
- Wij sturen een coach éénmalig langs om afspraken te maken
- Vervolgens neemt een dossierbeheerder jouw PVB account in handen
- Jouw dossierbeheerder verzamelt en registreert op jouw vraag alle bewijsstukken van jouw onkosten. Dit gebeurt op veel verschillende manieren die allemaal eerst met jou besproken worden.
- Via een volmacht op het Mijn VAPH portaal kan de dossierbeheerder alle onkosten inbrengen voor jou
- Bij een inspectie levert jouw dossierbeheerder jou een correcte en overzichtelijke lijst aan van alle bewijsstukken zodat de inspecteur haar werk kan doen
Wil je dit graag een kans geven? Laat je gegevens achter via de groene knop op geef ons een seintje op 03 808 22 99 of via advies@onafhankelijkleven.be en wij doen de rest.