Opmerkingen of klachten
De medewerkers van Onafhankelijk Leven vzw staan dag in, dag uit voor jou klaar. We doen ons best. Maar ook wij zijn niet perfect en kunnen fouten maken. We vinden het dan ook belangrijk om te weten wanneer je niet tevreden bent. Zodat we kunnen leren.
Onafhankelijk leven vzw volgt voor de opvolging van klachten onderstaande procedure.
1. Wat is een klacht?
Een klacht is een ontevredenheid die geformuleerd wordt over onze dienstverlening of onze organisatie. Een klacht kan betrekking hebben op volgende elementen:
- Ik kreeg verkeerde informatie, fout advies
- Ik werd niet correct behandeld (onvriendelijk, afspraken niet nageleefd, …)
- Ik ben niet tevreden over de dienstverlening (advieslijn, coaching, informatie)
- Mijn privacy werd geschonden
- …
Onafhankelijk Leven neemt elke klacht ernstig en behandelt elke klacht als vertrouwelijk.
2. Hoe kan ik klacht indienen?
Een klacht dien je in:
- online: klik hier
- per brief: tav klachtenbehandelaar, Groot Begijnhof 31 9040 Sint-Amandsberg
3. Wat gebeurt er daarna?
Iedere klacht wordt geregistreerd in onze interne databank. Je krijgt een ontvangstmelding per mail waarin staat dat je klacht werd ontvangen en geregistreerd.
Daarna nemen we binnen de 5 werkdagen contact op met jou en bespreken we:
- Of je klacht terecht is
- Welke actie we zullen ondernemen om je klacht op te lossen.
- Ben je van mening dat jouw klacht niet goed wordt opgevolgd, dan kan je ook een klacht indienen bij het VAPH. Klik hier voor meer info.