Advieslijn 03 808 22 99

Wat met dienstencheques bij zorginspectie?

Geschreven op wo 1 augustus, 2018 door Shannona Sambaer in de categorie Advieslijn

Wat met dienstencheques bij zorginspectie?

Koop jij dienstencheques met je budget? Vermeld dan zeker Sodexo in je kostenstaat.

Aan de slag met dienstencheques

Als je met je budget gebruik maakt van dienstencheques, dan ken je de procedure wel:

  • Stap 1: je koopt dienstencheques aan via een overschrijving naar Sodexo.
  • Stap 2: je betaalt de dienstenchequefirma(‘s) met deze dienstencheques.
  • Stap 3: je brengt de kost in onder de overeenkomst(en) met de dienstenchequefirma(‘s).

Aangezien je geen overeenkomst met Sodexo kunt registreren, wordt alles dus ingegeven op de overeenkomst met de dienstenchequefirma. Dat is logisch maar toch kan het problemen geven bij inspectie.

Vermeld Sodexo in je kostenstaat

Indien de zorginspectie op controle komt bij jou, dan controleren ze je overeenkomsten, facturen en rekeninguittreksels. Daar durft verwarring ontstaan: er is namelijk een kost van een dienstenchequefirma maar helemaal geen storting aan die firma. Want die storting is aan Sodexo.
Daarom raden wij je aan om bij de omschrijving/referentie in je kostenstaat te vermelden dat de betaling aan Sodexo werd overgeschreven. De dag waarop je overgeschreven hebt, noteer je als start- en einddatum en vermeld je in de referentie.
Op die manier kan je voorkomen dat je onnodige problemen ondervindt tijdens zo’n inspectie. Natuurlijk kan je je tijdens een inspectie ook laten bijstaan door één van onzes coaches.
Heb je hierover nog vragen? Neem dan zeker contact op met de advieslijn.

< Terug naar nieuwsoverzicht

Lid worden

Als lid van Onafhanklijk Leven vzw geniet je van interessante voordelen.

Ontdek de voordelen

Ontvang onze laatste nieuwtjes

Volg ons via social media

Klik hier en praat met ons mee