Alle gemaakte kosten uit 2022 kan je indienen tot en met 31 maart 2023. Vind je de overeenkomt niet terug? Dan kan het zijn dat deze overeenkomst een einddatum in het verleden heeft. Via de Filter 'Vervallen' vind je deze terug.
Hoe vind ik mijn overeenkomsten terug?
Stap 1: Surf naar Mijnvaph en meld je aan.
Stap 2: Klik op de blauwe balk met 'Menu Jouw Naam'. Er verschijnt een uitklapmenu. Klik op 'Persoonlijk budget' en daarna op 'Overeenkomsten'. Alle actief goedgekeurde overeenkomsten verschijnen nu op je scherm.
Stap 3: Staat de overeenkomst er niet tussen? Klik bij 'Filter(s)' op 'vervallen' en klik daarna op de blauwe knop 'filter'.
Stap 4: Nu vind je jouw vervallen overeenkomsten terug.
Stap 5: Klik op de groene knop 'cashkost toevoegen'. Kosten die je maakte in 2022 kan je blijven indienen tot en met 31 maart 2023.
Mag ik de einddatum van mijn overeenkomst aanpassen?
Als ik in 2023 opnieuw een beroep doe op een organisatie of assistent waarvan de overeenkomst vervallen is, mag ik dan de einddatum gewoon verlengen?
Dat ligt eraan.
De online registratie van de overeenkomst moet de overeenkomst die je afsloot op papier weerspiegelen.
- Gaat het om een jaarovereenkomst, zoals bij interim, dan registreer je elk jaar de overeenkomst opnieuw in het e-loket.
- Is het een overeenkomst van onbepaalde duur en zette je per ongeluk toch een einddatum in het online portaal? Dan mag je dit natuurlijk aanpassen.
Je volgt hiervoor de eerste 4 stappen van hierboven, maar in plaats van op ‘cashkost toevoegen’ klik je op de drie puntjes en je selecteert ‘details en wijzigen’.
Daarna ga je naar de gegevens van de aanbieder en klik je op de groene knop ‘aanpassen’. Hier wijzig je de einddatum.
Nog vragen?
Contacteer de advieslijn.