Alle gemaakte kosten uit 2021 kan je bij het VAPH indienen tot en met 31 maart 2022.
Registreerde je de overeenkomst tot 31/12/2021? Of had je overeenkomst een andere einddatum in het verleden? Ga dan op zoek naar deze "vervallen" overeenkomst in Mijnvaph.
Hoe vind ik mijn overeenkomsten terug?
Stap 1: Surf naar Mijnvaph en meld je aan.
Stap 2: Klik op de blauwe balk met 'Menu JOUW NAAM'. Er verschijnt nu een uitklapmenu. Klik op 'Persoonlijk budget' en daarna op 'overeenkomsten'. Alle actief goedgekeurde overeenkomsten verschijnen nu op je scherm.
Stap 3: Staat de overeenkomst er niet tussen? Klik bij 'Filter(s)' op 'vervallen' en klik daarna op de blauwe knop 'filter'.
Stap 4: Nu vind je jouw vervallen overeenkomsten terug.
Stap 5: Klik op de groene knop 'cashkost toevoegen'. Kosten die je maakte in 2021kan je blijven indienen tot en met 31 maart 2022.
Mag ik de einddatum van mijn overeenkomst aanpassen?
Wat als ik in 2022 opnieuw beroep doe op een organisatie of assistent waarvan de overeenkomst vervallen is? Mag ik dan de einddatum gewoon verlengen in het online portaal van mijnvaph?
Dat ligt eraan.
De registratie van de overeenkomst in het portaal moet steeds een weerspiegeling zijn van de overeenkomst die je afsloot op papier. Wanneer het bijvoorbeeld gaat om een jaarovereenkomst, zoals bij interim, dan registreer je elk jaar de overeenkomst opnieuw in het portaal.
Is het een overeenkomst van onbepaalde duur? En zette je per ongeluk toch een einddatum in het online portaal? Dan mag je dit natuurlijk aanpassen.
Je volgt hiervoor de eerste 4 stappen van hierboven, maar in plaats van op ‘cashkost toevoegen’ klik je op de drie puntjes en je selecteert ‘details en wijzigen’.
Daarna ga je naar de gegevens van de aanbieder en klik je op de groene knop ‘aanpassen’. Hier wijzig je de einddatum.
Nog vragen?
Contacteer de advieslijn. Of kom naar onze webinar ‘Eerste hulp bij gebruik Mijnvaph’ op 16 februari. Schrijf je nu in.