De laatste kostenstaat van 2017 moet binnen zijn bij het VAPH vóór 1 maart 2018. Zo kan het team budgetbesteding van het VAPH je gebruikte jaarbudget berekenen. In deze kostenstaat moeten alle facturen genoteerd staan die je met het budget van 2017 betaalde.
Let er dus op dat je de laatste kostenstaat zeker indient vóór 28 februari 2018. Het gaat hierbij bijvoorbeeld over het loon van de assistenten van december, onkostenvergoedingen van vrijwilligers,... .
Voor budgethouders die met het portaal ‘mijnvaph’ werken:
Als je werkt met het portaal van 'mijnvaph' dan moet je de laatste kosten invullen onder de budgetlijn van 2017. Deze moet je nog selecteren. Want de nieuwe budgetlijn van 2018 staat automatisch geselecteerd.
Klik eerst op het omgekeerde driehoekje en dan op 2017: budgethoogte
Het beschikbaar persoonsvolgend budget 2017 verschijnt en nu kan je kosten van 2017 invoeren.
Budgethouders die met een sociaal secretariaat werken:
Het is mogelijk dat je na 1 maart nog een afrekening krijgt van de arbeidsongevallenverzekering van 2017.
Dien de de laatste kostenstaat zeker al in, dit met de facturen die je hebt. Achteraf dien je dan nog een kostenstaat in met enkel de afrekening van de arbeidsongevallenverzekering. Dit kan via een kostenstaatformulier PAB, PVB , of via mijn VAPH.
Nog vragen? Contacteer de advieslijn.