Advieslijn 03 808 22 99

Een nieuw uitzicht voor E-loket Mijnvaph

Geschreven op ma 13 september, 2021 door Karen De Wilde in de categorie Assistentie

Een nieuw uitzicht voor E-loket Mijnvaph

Het VAPH liet via een mededeling weten dat het E-loket Mijnvaph er wat anders uitziet. Inhoudelijk vind je nog steeds dezelfde informatie terug.

Wat is er veranderd?

Als je inlogt in het E-loket Mijnvaph zie je bovenaan je naam en dossiernummer staan. Naast jouw naam staat een pijltje waarop je kan klikken. Dan verschijnen de verschillende tabbladen met gegevens rond jouw dossier bij het VAPH: 

  • Dashboard/startpagina: Hier staat een samenvatting van de gegevens van je dossier bij het VAPH. Er zijn verschillende knoppen waardoor je snel naar een bepaald overzicht of een bepaalde actie in uw dossier kan gaan. Bijvoorbeeld om een EDC-kaart aan te vragen en een attest af te drukken.
  • Persoonlijk budget: Hier klik je om jouw PAB of PVB-budgetlijn te raadplegen, overeenkomsten te registreren, kosten in te dienen, betalingen op te volgen,… Meer informatie hoe je dit doet lees je hier.  
  • Ondersteuning: Hier zie je de status van aanvragen die je hebt gedaan of lopende zijn (PAB, PVB, hulpmiddelen,…), kan je een nieuwe aanvraag doen of verder afwerken. Meer informatie over dit tabblad lees je hier
  • Documenten: Hier staat een overzicht van de brieven die verstuurd werden door het VAPH voor jouw dossier en van de brieven en documenten die ontvangen werden voor jouw dossier.
  • Profiel: hier staat een overzicht van wie er toegang heeft tot jouw dossier. Je kan hier ook een nieuwe volmacht toekennen of intrekken.

 

Je zal ook merken dat er wordt gewerkt met pop-up schermen als je bijvoorbeeld een kost wil toevoegen aan een goedgekeurde overeenkomst.

Ben je lid bij ons? Dan kan je ons ook een volmacht geven om toegang te geven aan Mijnvaph. Wij hebben dan enkel toegang tot het tabblad ‘persoonlijk budget’ en ‘documenten’. Meer informatie over deze volmacht lees je hier.

Vragen?

Ondervind je technische problemen of een fout? Neem contact op met het VAPH zelf via mijnvaphhelpdesk@vaph.be.

Voor inhoudelijke vragen over het PAB of PVB kan je terecht bij ons of Team Budgetbesteding van het VAPH.

< Terug naar nieuwsoverzicht

Lid worden

Als lid van Onafhanklijk Leven vzw geniet je van interessante voordelen.

Ontdek de voordelen

Ontvang onze laatste nieuwtjes

Door jouw gegevens in te vullen, ga je akkoord met onze privacy policy.

Volg ons via social media

Klik hier en praat met ons mee

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.

Akkoord