Advieslijn 03 808 22 99

Dien op tijd je kosten in bij het VAPH

Geschreven op ma 7 mei, 2018 door Marianne Callebaut in de categorie Advieslijn

Dien op tijd je kosten in bij het VAPH

Het is goed mogelijk dat je de afgelopen maand kosten indiende en hiervoor nog geen uitbetaling kreeg.  Wij vroegen aan het VAPH hoe dit komt. 

Eind maart 2018 voerde het VAPH enkele wijzigingen door bij de uitbetaling van PVB-kosten.
Deze wijzingen zorgen ervoor dat alle kosten apart uitbetaald worden en je onmiddellijk per kost kunt zien wat de stand van zaken is. Zo kun je bijvoorbeeld zien of een bepaalde kost al verwerkt werd.
Momenteel optimaliseert het VAPH dit nieuwe systeem nog, hierdoor kan het zijn dat sommige kosten nog worden samengevoegd.

Nog geen uitbetaling gehad?

Het VAPH heeft 30 dagen de tijd om de ingediende kosten uit te betalen. In de praktijk zagen we dat er soms al na 10 dagen werd gestort, maar de afgelopen maand is dat niet het geval.
Het VAPH liet ons weten dat dit komt door een aantal overgangsmaatregelen die ze intern doorvoeren. 
Merk je op dat de storting bij jou langer dan 30 dagen duurt? Meldt dit dan zeker een Team Budgetbesteding op: budgetbesteding@vaph.be of 02 225 85 26.

Zorg voor voldoende budget op je rekening

Naar de toekomst toe, gaan de uitbetalingen weer vlotter. Maar voor nu hou je best nog rekening met de langere doorlooptijden. Geef daarom tijdig kostenstaten in, zodat je voldoende budget op je PVB-rekening overhoudt.
Er is geen beperking op het aantal keren dat je kosten indient en je hoeft hiervoor ook niet te wachten tot het einde van de maand.

< Terug naar nieuwsoverzicht

Lid worden

Als lid van Onafhanklijk Leven vzw geniet je van interessante voordelen.

Ontdek de voordelen

Ontvang onze laatste nieuwtjes

Volg ons via social media

Klik hier en praat met ons mee