Advieslijn 03 808 22 99

De aanpassingen op mijnvaph al ontdekt?

Geschreven op vr 30 juni, 2017 door Xander Berbé in de categorie Advieslijn

De aanpassingen op mijnvaph al ontdekt?

Wie onlangs kosten heeft geregistreerd via mijnvaph heeft het misschien al ontdekt: er zijn een aantal aanpassingen gebeurd op het mijnvaph-platform. Vanaf nu moet je, net als op de kostenstaat, de type kost aanduiden.

Typeer je kost

Bij het registreren van kosten moet je vanaf nu dus ook de type kost aanduiden. Enkel bij de overeenkomsten waarvoor je verschillende type kosten kan toevoegen, kan je het juiste type aanduiden via een selectievakje met keuzemogelijkheden.

  • Voor de registratie van een kost van een individuele begeleider/student in loonverband kies je bij type kost tussen de verschillende mogelijkheden (loon, extralegale voordelen, sociaal secretariaat, arbeidsongevallenverzekering,…)
  • Voor de registratie van een kost van thuiszorg (dienst voor gezinszorg) selecteer je als type kost “vergoeding van een erkende niet-VAPH-organisatie of -dienst voor individuele ondersteuning”.
  • Voor de registratie van een kost van een woonzorgcentrum selecteer je “vergoeding van een organisatie of dienst die niet door het VAPH vergund is maar wel erkend is door een andere overheidsdienst van het departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin en die maximum 15 cliënten collectief ondersteunt”.

Hoe ga je te werk?

  1. Log in op mijnvaph.
  2. Op het scherm budgetlijn klik je op "PVB kosten toevoegen". Je selecteert de overeenkomst waarover het gaat. (Staat de juiste overeenkomst er nog niet tussen, dan dien je die eerst toe te voegen via Overeenkomsten > Overeenkomst toevoegen.)
  3. Na selectie van de overeenkomst vul je de verplichte velden in van de kost: boekingstype, start- en einddatum en bedrag. Ook type kost is een verplicht veld. Bij "Onkosttype" duid je de juiste type kost aan via het selectievakje, als die mogelijkheid er is.
  4. Daarna klik je op "Bewaren" of op "Bewaren en volgende toevoegen".

Referentie

De mogelijkheid om een referentie toe te voegen aan de kost die je registreert is een aanpassing die al eerder gebeurd was. Het invulvakje ‘Referentie’ is geen verplicht veld. Je hoeft hier dus niets in te vullen maar het kan handig zijn. Als je bijvoorbeeld regelmatig kosten ingeeft met dezelfde bedragen kan je hier het factuurnummer ingeven om te vermijden dat je kosten vergeet of dubbel registreert. Je kan hier maximaal 10 tekens ingeven.

Over werken met mijnvaph schreven we hier reeds een artikel.

Heb je hier nog vragen over? Contacteer gerust de advieslijn.

< Terug naar nieuwsoverzicht

Lid worden

Als lid van Onafhanklijk Leven vzw geniet je van interessante voordelen.

Ontdek de voordelen

Ontvang onze laatste nieuwtjes

Door jouw gegevens in te vullen, ga je akkoord met onze privacy policy.

Volg ons via social media

Klik hier en praat met ons mee

Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.

Akkoord